⁦✍️⁩جبر جغرافیایی!

گفته میشود که چون خانواده ما شیعه هستند ما نیز شیعه شده ایم یا جبر جغرافیایی باعث شده است در خانواده فقیر یا ثروتمند و در این منطقه به دنیا بیاییم و...!

👈جواب:این تفکر با حکیم بودن خدا در تضاد است؛ هیچ کار خدا بدون حکمت و دلیل نیست.

روح ما قبل از جسم خلق شده و در عالمی دیگر مورد امتحان قرار گرفته و بر اساس استعداد روح در آن عالم مشخص میشود که در دنیا چه وضعیتی داشته باشیم.

در عالم پیش از مرگ(عالم ذر)خداوند پیمان هایی از همه انسان ها درباره مسائلی مثل توحید و ربوبیت خدا و ولایت پیامبران و اوصیاء و... گرفت؛بعضی قبول کردند و بعضی کافر شدند و بعضی با اکراه پذیرفتند و...!

بر اساس استعداد روح در عالم پیش از تولد مشخص میشود که ما در این دنیا از چه پدر و مادری متولد شویم؛ مذهب ما چه باشد؛ فقیر باشیم یا غنی و...!

👈سوره یونس آیه ۷۴: به چیزی که از پیش آن را تکذیب کرده بودند ایمان نیاوردند.

👈سوره یس آیه ۶۰:ای فرزندان آدم آیا من با شما عهد نبستم که شیطان را عبادت نکنید.

این دو آیه اشاره به عالم پیش از تولد(همان عالم ذر یا عهد الست) دارد.

 

⁦✔️⁩برای درک بهتر پست قبل داستان به دنیا آمدن آیت الله بهجت را بخوانید:

پدر ایشان در سن٢۶–٢٧ سالگی بر اثر بیماری وبا در بستر بیماری می‌افتد و حالش بد می‌شود به گونه‌ای که امید زنده ماندن او از بین می‌رود وی می‌گفت: در آن حال ناگهان صدایی شنیدم که گفت: «با ایشان کاری نداشته باشید، زیرا ایشان پدر محمدتقی است.»

تا اینکه با آن حالت خوابش می‌برد و مادرش که در بالین او نشسته بود گمان می‌کند وی از دنیا رفته، اما بعد از مدتی پدر آقای بهجت از خواب بیدار می‌شود و حالش رو به بهبودی می‌رود و بالاخره کاملاً شفا می‌یابد. چند سال پس از این ماجرا تصمیم به ازدواج می‌گیرد و سخنی را که در حال بیماری به او گفته شده بود کاملاً از یاد می‌برد. بعد از ازدواج نام اولین فرزند خود را به نام پدرش مهدی می‌گذارد، فرزند دومی دختر بوده، وقتی سومین فرزندش متولد می‌شود، اسمش را محمدحسین می‌گذارد، و هنگامی که خداوند چهارمین فرزند را به او عنایت می‌کند به یاد آن سخن که در دوران بیماری اش شنیده بود می‌افتد، و وی را «محمدتقی» نام می‌نهد، ولی وی در کودکی در حوض آب می‌افتد و از دنیا می‌رود، تا اینکه سرانجام پنجمین فرزند را دوباره «محمدتقی» نام می‌گذارد، و بدینسان نام بهجت مشخص می‌گردد.

👈اینجا مشخص میشود که قبل از تولد معلوم است که پدر و مادر ما که هستند و قرار است ما کجا به دنیا بیاییم.

 

📝پس چرا ما عهد الست را فراموش کرده ایم؟ 

۱-فطرت ما میل به  خدا پرستی و همینطور علاقه به تعالیم انبیاء و مذهب دارد که نشانه همان عهد و پیمان است.(علاقه ذاتی همه انسان ها به خدا)

 ۲-چون روح اینجا در قید زمان و مکان هست و در عالم پیش از مرگ چنین چیزی نبوده؛پس از مرگ همه حجاب ها کنار میرود و حقیقت را میدانیم؛ شاید به همین دلیل هست که پس از مرگ آرزو میکنیم کاش یک بار دیگر به زمین بر میگشتیم و کار نیک انجام میدادیم.

۳-ما بسیاری از اتفاقات دوران کودکی را به خاطر نداریم مثل اولین باری که راه رفتیم و حرف زدیم و...ولی اکنون همین کارها را انجام میدهیم؛ چگونه انتظار داریم که حوادث پیش از تولد را به خاطر بیاوریم.

این پست در ادامه دو پست قبلی هست.